HTML

Hintaszék

Minden, ami foglalkoztat, és nem írok róla verset.

Friss topikok

Linkblog

2011.08.24. 07:22 Netelka

Mondatok, amik lassan esnek le

"Mire felneveled a gyerekeidet, megtanulod, mivel tartozol szüleidnek." A FB-on lőttem, nem ismertem és nem is tudom, honnan származik az idézet.  De ebben tényleg van tartalom, számomra súlya vannak ennek a néhány szónak. Annyi mindent zúdítottam én is anyámék fejére/nyakába eddigi életem során, és így, hogy lassan 11 éve nevelgetem/terelgetem a fiókámat, apránként felfogom, hogy mi minden múlik egy rosszul odatett mondaton, egy félvállról adott feleleten, egy vállrándításon, egy időben hazaérkezésen, egy karón vagy egy ötösön, egy bevágott ajtón - vagy épp egy köszönömön (na jó, ez nagyon pátoszos, de nem így van?). Meg, hogy az "én csak jót akarok neked" ezerszer hallott mondatának minden egyes szava az, ami! Mert tényleg! És nem értjük meg, azt gondoljuk sokáig, hogy "jól van, anya, mondd csak, bla, bla, bla, bla..." Meg, hogy a "nem nekem tanulsz, fiam", valóban azt jelenti, hogy bizony, mind a saját életünk alapjait kéne, hogy lerakjuk már akkor, tojáshéjjal a seggünkön, és csak kevesen értik ezt. Pontosabban szerintem akkor még senki se érti, csak vannak köztünk mázlisták, akik már akkor is tanulnak, amikor mi még pont leszarjuk. 

És akkor én még nem szembesültem a "legyén itthon időre" vagy "hívjál, ha megérkeztél" mondatok súlyával. Azzal, hogy másért is lehet aggódni, mint hogy ma a gyerkőc összetöri-e e magát a kalandparkban, mennyire koszosan jön haza a kirándulásról, vagy épp elhagyta-e az ikszedik tolltartóját. 
Ez 24 órás szolgálat, kérem, és itt nem lehet felmondani. A "beosztottat" le lehet baltázni, juttatásokat meg lehet vonni tőle, de kirúgni nem lehet. Ez egy olyan viszony, ahol Főnök és Beosztott akkor is szeretik egymást, ha időnként legszívesebben egymáshoz vágnák a munkakönyvüket. 
Azon gondolkodom, hogy a szülőknek ott van Vekerdy Tamás vagy Ranschburg Jenő (aki már tényleg csak könyvből...), de hol van az leírva, hogy hogy kell jó gyereknek lenni?

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://maganlira.blog.hu/api/trackback/id/tr133175101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása