HTML

Hintaszék

Minden, ami foglalkoztat, és nem írok róla verset.

Friss topikok

Linkblog

2010.03.15. 19:55 Netelka

A korral jár

A korral jár, hogy az ember egyre többet gondol az időre. Mármint annak a múlására. Merthogy tizen- és huszonévesen is nyilvánvalóan múlik az idő, de akkor normális, emberi léptékben. Aztán 30 fölött felgyorsul, mintha halaszthatatlan dolga lenne. Az egyik dolga nyilván, hogy rombolja az emberi fizikai állományát. Egy pasinál ez nem annyira nyilvánvaló, de egy nő tragédiaként éli meg az első ráncot, és a narancsról se feltétlenül a vitamin jut már eszébe.

Nagyon szeretem a stand up-os fiúkat. Ma épp elém került Kiss Ádám egyik showderklubos felvétele, amin elhangzik ez a poén: "Hány éves maga? 45. - És láttam az arcán, hogy ez az a kor, amikor a happy meg a birthday eltávolodik." Jót röhögtem, merthogy zseniális, de azóta ahányszor eszembe jut, egyre komorabb leszek tőle.
 
Én idén töltöm a negyvenötöt. Hát, ha a harminc tragédia, akkor a negyvenöt mi? Világvége? Igen, valami olyasmi. Bár azt mondták, csak 2012-ben jön el, lehet, hozzám már idén bekopogtat. Tizen-, huszonévesen egy 45 éves nőt konkrétan vénasszonynak tartottam, és nem is gondolkodtam rajta, hogy ez valószínűleg elkerülhetetlen - hacsak az ember idő előtt ki nem száll a játékból. Mint mondjuk Domján Edit. De ehhez azt hiszem több kell. Nem bátorságból, hanem talán inkább kilátástalanságból. Én pedig nem tartom az életem most sem kilátástalannak - sőt. Semmi bajom a világommal (legalábbis olyasmivel, amin én nem tudnék változtatni, ha akarnék). Az élettel tehát nincs bajom - az idővel van bajom. Azzal, hogy bárhogy számolom, előre már tuti kevesebb van. Évről évre kevesebb. Ami folyamatosan azzal szembesít, hogy egyszer csak megszűnök majd létezni. És ezt képtelen vagyok felfogni és elfogadni. Merthogy tegyük fel, tényleg lesz majd egy világvége, de én nem hiszek a 2012-es jóslatban. Én egészen távoli jövőben tudom csak elképzelni, hogy egyszer ez a nagy és szép golyóbis bemondja az unalmast. Vagy bemondjuk neki, mi emberek örökre. Addig még sok-sok filmet fog erről készíteni sok-sok remek rendező. Ergo, az én hátralevőm és a világvége között még túl nagy az időintervallum ahhoz, hogy el tudjam fogadni, hogy nélkülem is forog tovább a föld. Jaj, ez persze nem azt jelenti, hogy úgy gondolom, nélkülem nem is tudna forogni - ilyesmi eszembe se jut. Csupán az fáj, hogy ha én már nem leszek, mennyi mindenből maradok majd ki. Merthogy élet lesz nélkülem is, felkel a nap, meg gondolom, meglesz még mind a négy évszak, itt lesz a Balaton, meg a XI. kerület is, a fiam is él majd tovább nélkülem, aztán apránként elhalványulok én is, meg az emlékem is. 

Persze, ez még odébb van. Idén 45 leszek, amit rettenetes leírni is. És az sem vigasztal, hogy ha még 30 évet élek, az végül is milyen sok. Mert ahogy tizenévesen a 45 évest öregasszonynak tartottam, ha magamat 75 évesen elképzelem, akkor is egy öregasszonyt látok. Nem akarok öregasszony lenni, én abszolút alkalmatlan vagyok erre a szerepre :(

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://maganlira.blog.hu/api/trackback/id/tr561842147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miestas · http://miestas.freeblog.hu 2010.03.16. 20:19:14

Miért érzem, hogy ezt én írtam? Pedig csak szombaton voltam 42:-))

Netelka 2010.03.16. 20:31:21

@Miestas: Hát, talán mert 40 fölött mi nők hajlamosak vagyunk így megélni a kort. Pedig én is tudom, hogy nem így kéne :/
süti beállítások módosítása